L’Evangeli del 25 (Mt 28, 16-20)

Els onze deixebles se n’anaren a Galilea, a la muntanya que Jesús els havia indicat. En veure’l, el van adorar; abans, però, havien dubtat. Jesús s’acostà i els va dir:

– He rebut plena autoritat al cel i a la terra. Aneu, doncs, a tots els pobles i feu-los deixebles meus, batejant-los en el nom del Pare i del Fill i de l’Esperit Sant i ensenyant-los a guardar tot allò que us he manat. Jo sóc amb vosaltres dia rere dia fins a la fi del món.

 

Aneu, doncs, a tots els pobles i feu-los deixebles meus

Jesús que els deixebles havien vist crucificat i ressuscitat, els troba plens de desconcert, plens de preguntes. Recorden que Jesús els havia dit que tornessin a Galilea. I allà estan i… allà està Jesús. Quina meravella, però també, per a alguns, quin trastorn, quants dubtes. Jesús s’apropa a ells. Sí, és veritat, és Ell. Encara no superat el tsunami d’aquests darrers tres dies, queden sorpresos per un manament: Aneu, marxeu! No tingueu por! Estic amb vosaltres, la mort és morta. Me’n vaig – és l’Ascensió! – però recordeu tot el que jo us he ensenyat. Anuncieu-ho a tota la gent que no ho saben, que no m’han vist ressuscitat. En la nostra pregària eclesial, en la nostra pregària personal, escoltem aquesta crida i aquesta certesa quan les males notícies ens arribin.

Anuncis